Originally Posted by
shreds
Lars ( eller er det Martin ? ) , Hvis de er genuint dine første forsøk på x10 filter , ville jeg være veldig fornøyd . Du har gjort en god jobb , takk for å laste dem opp .
Jeg tror ikke det er noen lys lekkasje der på den siste, som du sier det kan være bare solen , men likevel en førsteklasses innsats .
Min norsk er langt verre enn din engelsk (takk og lov for Google translate ) . Min bror snakker litt norsk da han brukte litt tid på det som en del av sin universitetskurs , på en børs , men som jeg bor 200 miles fra ham nå , er han ikke mye bruk som en oversetter !
Som svar på spørsmålet ditt , jeg bruker 14 - 24mm det meste som jeg gjør mye av interiør arkitektoniske bilder og ideelt sett ønsker også et tilt og shift-objektiv , men for tiden gjør alt retting i PS og annen programvare som DX0 Viewpoint plugg i .
Som sannsynligvis er den andre punktet jeg vil gjøre når det gjelder å bruke x10 filter , som er at jeg bruker en relativt tung studio stativ ( Manfrotto 058B ) som er stor og virkelig solid , uavhengig av værforholdene . De fleste tror jeg er av å spille en runde golf når jeg satt ut med det i det bæreveske !
Lars (or is it Martin?), if those are genuinely your first attempts at x10 filter, I would be very happy. You have made a great job, thanks for uploading them.
I don't think there is any light leak there on the last one, as you say it may be just the sun, but nevertheless a first class effort.
My Norwegian is far worse than your English (thank goodness for Google translate). My brother speaks a little Norwegian as he spent some time there as part of his University course, on an exchange, but as I live 200 miles from him now, he is not much use as a translator!
In answer to your question, I use the 14-24mm on a D3x mostly as I do a lot of interior architectural shots and ideally would also like a Tilt and Shift lens, but currently do all the straightening in PS and other software such as DX0 ViewPoint plug in.
Which is probably the other point I would make regards using x10 filter, which is that I use a relatively heavy studio tripod (Manfrotto 058B) which is big and really sturdy, regardless of the weather conditions. Most people think I am off to play a round of golf when I set out with it in it carry case!